Brasilia – En smakfull suksess med trygghet fra Kiilto

Den 20. september åpnet dørene til Brasilia Stavanger, den nyeste og største restauranten i kjeden – med plass til hele 380 gjester på én etasje, noe som gjør den til den største i byen. Dette markerer den femte etableringen i rekken for det brasilianske restaurantkonseptet som startet i Bergen for ti år siden

Bak suksessen står Nikos Koutsakidis, ansvarlig for mat og drikke i hele selskapet. Han har vært med på åpningene i både Bergen, Oslo og nå Stavanger, og har spilt en nøkkelrolle i å bygge opp det unike konseptet i Norge: brasiliansk rodízio – en opplevelse med ubegrenset mat, levende underholdning og en buffet som tar deg med på en kulinarisk reise verden rundt.

Et kjøkken i verdensklasse – med støtte fra Kiilto

Alle de fem Brasilia-restaurantene (Oslo, Bergen,  Trondheim, Bodø og Stavanger) bruker Kiiltos produkter på kjøkkenet, og samarbeidet har vært en viktig del av driften. I et hektisk restaurantmiljø er det avgjørende med trygge, effektive og drøye kvalitetsprodukter – og her leverer Kiilto til toppkarakter.

«Vi gir Kiilto 10 av 10! Servicen er fantastisk, og Pia som er vår kontakt, er alltid her når vi trenger hjelp eller rådgivning» sier Nikos

Nikos Koutsakidis, ansvarlig for mat og drikke Brasilia / Pia Sveistrup, Reginal Manager Kiilto

Brasilia har et sterkt fokus på arbeidskultur og gode vilkår, og ser på leverandører som en viktig del av helheten. Den personlige relasjonen og det å møte leverandørene ansikt til ansikt er noe Nikos verdsetter høyt.

Buffet med 180 retter – og bærekraft i fokus

Menyen er lik hele året på tvers av restaurantene, men buffeten utvikles kontinuerlig med nye innslag. Den består av 11 ulike kjøttretter som serveres til bordet og en rikholdig buffet med både varme og kalde retter, inkludert vegetariske alternativer. Med ansatte fra ulike nasjonaliteter og bakgrunner, speiler buffeten en smakfull verden.

Brasilia jobber også aktivt med å redusere matavfall. Overproduksjon unngås, og overskuddsmat går til Too Good To Go – et tiltak som både er bærekraftig og samfunnsnyttig.

Underholdning og opplevelser

Stavanger-restauranten har allerede blitt svært populær, med hele 3500 besøkende første uken. Planer om live shows, brasiliansk dans og musikk på fredager og lørdager er under utvikling – alt for å gi gjestene den fulle Brasilia-opplevelsen.

Kiilto – en del av oppskriften på suksess

Brasilia er et godt eksempel på hvordan godt samarbeid, effektive produkter og rask service fra Kiilto kan bidra til en trygg og velfungerende restaurantdrift. Med svanemerkede og drøye produkter som gir et rent  og godt resultat, er Kiilto en naturlig partner for et konsept som setter kvalitet og opplevelse i sentrum.

– Stor kred til alle som var med å åpne restauranten. Det er ikke bare gjester og kollegaer som er viktige. Leverandørene er også en del av kjeden, avslutter Nikos.