Vi søker etter en erfaren Key Account Manager for salg av KIILTO-konsepter og -produkter til kunder i kjøtt- og fiskeindustrien over hele Norge

Foodjob Nordic søker etter en erfaren Key Account Manager til KIILTO Norge. Dette er en ny rolle, der du være ansvarlig for salg av KIILTO-konsepter og -produkter til kunder i kjøtt- og fiskeindustrien over hele Norge. Målet er å bygge ny business fra bunnen av. Den rette kandidaten har et sterkt, relevant nettverk, elsker en utfordring og å bygge ny virksomhet. KIILTO kan tilby en spennende stilling som kan utfordre sulten, lysten og entreprenørskapet til å bygge et nytt forretningsområde i Norge i et etablert og kjent selskap.

KIILTO er et voksende familieeid selskap fra Finland med en hundreårig historie og en visjon som ser fremover mot 2080. I Norge har selskapet Antibac AS solgt og markedsført Antibac®, og har en historie tilbake fra 1922. I 2019 ble selskapet Antibac AS kjøpt av Kiilto OY. Vi utvikler, produserer og markedsfører kjemiske industriløsninger i fire forretningsområder: Profesjonell hygiene, forbrukerprodukter, bygg, industrilim og brannsikring.

De viktigste prinsippene som ligger til grunn for vår virksomhet er miljøledelse, nærhet og engasjement for fremtiden. Vi opererer i 11 land og har nesten 1.000 ansatte. I Norge markedsfører og selger vi merkevarene Antibac® og Kiilto Pro. Se mer på www.kiilto.com

Ansvar og mål:

Key Account Manager er ansvarlig for utvikling og implementering av en salgsstrategi som sikrer KIILTO’s suksess overfor norske kjøtt- og fiskeselskaper samtidig som tilbud og lønnsomhet maksimeres. KAM er, i nært samarbeid med kolleger i KIILTO, mellomleddet mellom kunden, prosjektledelse og implementering av produkter/konsepter.

Du vil bli en del av et svært engasjert salgsteam, hvor vi tilbyr deg et positivt arbeidsmiljø med gode muligheter til å påvirke ditt daglige arbeid. Du vil inngå i salgsteamet i Norge og konsernet, og jobbe tett med kollegaer i de andre nordiske landene.

Noen viktige fokuspunkter er:

• Salgsutviklingsansvar for Norge
  • Identifisere markedsmuligheter og nye forretningsmuligheter
  • Utvikle konsepter og identifisere nye produktutviklingsmuligheter
  • Implementering av forretningsstrategi
  • Jobber tett sammen med KIILTO Global Food Industry-kolleger

Kvalifikasjoner:

• Utdanning innen Business, Food Science eller tilsvarende kvalifikasjoner på universitetsnivå eller tilsvarende praktisk erfaring, som kompenserer for utdanning.
  • Minimum 5 års erfaring med sterk kommersiell track record innen salg i næringsmiddelindustrien, fortrinnsvis i B2B
  • Kombinerer et kommersielt tankesett og handlekraft med spesialistkunnskap
  • Prosjektledelsesevner og høy integritet
  • Tidligere erfaring med utforming av tilbudssvar vil være en fordel
  • Kunne jobbe i store, internasjonale, matrise organisasjoner
  • Selvstartende med gode kommunikasjonsevner
  • Flytende i engelsk og norsk samt gjerne andre skandinaviske språk
  • Fleksibel og er villig til å reise rundt min. 60-80 dager pr. år

Personlig profil:

• Ekstrovert, du elsker å sosialisere med mennesker og skape nettverk rundt deg
  • Entusiastisk, pålitelig og strukturert – med sterk strategisk forståelse
  • Du er kreativ, løsningsorientert og tenker utenfor boksen for å løse kundens behov, og for å identifisere fremtidige markedsbehov
  • En problemløser med kommersiell teft
  • Høy arbeidskapasitet

KPI’er i jobbet:

• Utvikle sterke relasjoner med kunder
  • Salgsbidrag fra ansvarsområde
  • Evne til å lage sterke salgspresentasjoner
  • Påvirkning av nye salgs- og markedstiltak i ansvarsområde
  • Evne til å lese markedstrender

Plassering:

Tilknyttet det norske kontoret i Asker evnt. fra hjemmekontor i Norge.

Ta kontakt med direktør Mads Kinch Clemmensen fra Foodjob Nordic på +45 2912 6119 eller mkc@foodjobnordic.com for å lære mer om denne spennende stillingen. Foodjob sikrer selvfølgelig absolutt diskresjon for alle søkere.

Vi ser frem til å motta din søknad her