Ta vare på hendene dine med Antibac

Antibac® Hånddesinfeksjon er tilsatt effektive og velprøvde, mykgjørende midler, og dermed mottar huden litt pleie hver gang du desinfiserer hendene dine. Har du likevel opplevd at hendene dine blir tørre? Da bruker du kanskje for lite til at du får smurt hendene godt nok inn. De aller fleste bruker faktisk altfor lite væske. Særlig håndbaken, toppen av fingrene og tomlene blir ofte glemt.

Påfører du ikke nok, vil du heller ikke oppnå god nok effekt av desinfeksjonen, noe som gir falsk trygghet. Du må nemlig smøre tilstrekkelig med væske utover hendene til at alle overflater dekkes godt. Tenk at du skal vaske bort en flekk på hjørnet av et bord. Da holder det ikke med en dråpe midt på bordet. Det samme gjelder for bruk av Antibac®.

Tips for å desinfisere hendene best mulig

For å drepe flest mulig bakterier og virus, må du smøre væsken utover hele hånden, inkludert neglene, tomlene og mellom fingrene.

Et tips for å få nok, er å krumme hånden til en skål når du skal sprite hendene dine. Da unngår du også at mesteparten havner på gulvet.

Start gjerne med å dyppe motsatt hånds fingre i den hånden du har Antibac® i, for så å smøre godt utover håndflaten, håndbaken, fingrene, tomlene og fingertuppene.

Slik tørker du hendene etter å ha påført hånddesinfeksjon

Vifter du med hendene for å bli raskt tørr? Denne fugledans-rutinen vil gjøre at hendene fungerer som fluepapir for alt som er av støv og partikler i luften.

Det beste du kan gjøre er å gni hendene mot hverandre til de er tørre, og tar dette 30 sekunder er det et tegn på at du har brukt nok Antibac®.

Ta deg tid til å være nøye med dette, for din egen trygghets skyld og hendenes velvære.

Antibac®: Foretrukket av helsepersonell

Antibac® Hånddesinfeksjon er utviklet i Norge og har vært brukt i helsevesenet i mange år. Nylig valgte landets sykehus nok en gang Kiilto som sin hovedleverandør av desinfeksjon. Hovedargumentene for valget var at produktenes kvalitet, lukt og hudegenskaper er foretrukket av helsepersonell som desinfiserer hendene mange ganger om dagen.

Under pandemien har det dukket opp en rekke nye desinfeksjonsmidler på markedet og i dispensere rundt omkring. Mange av disse ble utviklet veldig raskt og inneholder kanskje ikke den helt ideelle sammensetningen som gir både god desinfiserende effekt og tar vare på huden. Enkelte alkoholtyper og tilsetningsstoffer kan også virke irriterende på huden og lukte stramt og vondt.

Vær bevisst på hva du bruker på huden din og fortsett med de gode vanene for å holde hendene rene, friske og myke.

Er det mer du lurer på? Sjekk vår FAQ om Antibac her.

Antibac® – en selvfølgelig del av hverdagen